Strikke workshop - Forskellige typer raglan

Strik Raglan teknik 24

Raglan-teknikken er en virkelig smuk og klassisk måde at strikke sit bærestykke på. Her laver du ærmets søm, så den følger skulderlinjen og går fra halsen og ned under armhulen.
Og med raglan er du så heldig, at du kan strikke din bluse eller cardigan i et stykke. Når du strikker ud i ét, slipper du for at skulle montere din bluse efterfølgende.

På denne workshop lærer du, hvordan man kan bruge raglan-teknikken, både når man strikker nedefra og op eller oppefra og ned.
Du får vist forskellige flotte mønstre, der kan strikkes i forbindelse med raglan ind- og udtagningerne.

For at deltage i denne workshop behøver du ikke at være en øvet strikker; da vi snakker om de strikke-metoder, som skal bruges til denne strikke-teknik.

Medbring garn (gerne rester) og en 40 cm rundpind, mellem 3-6mm

Undervisningssted